0

بررسی رفتار لرزه ای دیوار برشی بتنی دارای بازشو

در این بخش مقاله ایی با عنوان بررسی رفتار لرزه ای دیوار برشی بتنی دارای بازشو برای شما اماده کرده ایم که در ادامه مطلب میتوانید آنرا دانلود بفرمایید.

در چکیده این مقاله آمده است:

دیوارهای برشی بتن آرمه یکی از رایج‌ترین سیستم‌های مقاوم در برابر بارهای جانبی در سازه‌های بلند مرتبه می‌باشد. یکی از انواع دیوارهای برشی، دیوار برشی دارای بازشو می‌باشد که این بازشوها بنا به نیازهای مکانیکی و معماری (تعبیه پنجره، در و …) در دیوار برشی ایجاد می‌شوند. وجود این بازشوها در دیوار برشی باعث ایجاد تاثیراتی در مقاومت نهایی، تغییر در توزیع نیروها و تغییر در مکانیزم شکست می‌شود. با توجه به اینکه این بازشوها می‌توانند به حالت‌های مختلفی در دیوار ایجاد شوند در این تحقیق رفتار دو نوع دیوار برشی دارای بازشوهای منظم و نامنظم مقایسه شده است.

برای انجام مطالعات پارامتریک و ارزیابی رفتار دینامیکی دیوار برشی در این تحقیق از روش اجزای محدود غیر خطی و مدل رفتاری پلاستیسیته آسیب (Damage Plasticity) استفاده شده است. با مقایسه نتایج بدست آمده با نتایج آزمایشگاهی و تایید صحت مدل ارائه شده، رفتار لرزه‌ای، نحوه شکست و پارامترهای موثر در رفتار دیوار برشی دارای بازشو مورد بررسی قرار گرفته است.

لینک های دانلود
نوع فایل : pdf
حجم : 1 مگابایت
پسورد فایل : www.mcivil.ir
دانلود با لینک مستقیم
ارسال دیدگاه